piątek, 25 stycznia 2013

::Pasta ze słonecznika i ryżu::

Dzisiaj coś na kanapki. Pasta ze słonecznika i ryżu przygotowana specjalnie dla mojego Wege Męża.Słoiczek pasty pojedzie dzisiaj ze mną do stolicy :-)
Słonecznik zawiera sporo witaminy E i B6. Oprócz tego żelazo, cynk i potas więc na zdrowie na pewno nam wyjdzie :-)
Pierwszy raz miałam okazję próbować tej pasty na imieninach u Wege Faceta. Sam kazał mi ją wtedy przygotowywać,życzliwy ;-) Nie wiem jak wtedy mi to wyszło, bo zdecydowanie bardziej pamiętam leczo, które wtedy jadłam. 


Miałam już kilka wersji smakowych tej słonecznikowej pasty.Poprzez smaki indyjskie, łagodne, ostre, pomidorowe.Dzisiaj wyszła łagodna.Z dużą ilością natki świeżej pietruszki.Chyba ten wariant jest jednym z lepszych. Składniki będą podane "mniej więcej" i "na oko". Ekhem ;-)

Składniki:
  • ok.200 gr słonecznika namoczonego na noc
  • 2,3 łyżki ugotowanego ryżu, który sklei nam pastę (można dodać więcej jak ktoś lubi)
  • cebula
  • przyprawy:lubczyk, pieprz ziołowy,sól, kurkuma, curry


Przygotowanie:

Słonecznik namoczony na noc odcedzamy na sitku.Robimy to dość dokładnie, można poczekać chwilę,aby sam wysechł. Wsypujemy do miseczki, dodajemy ryż, mieszamy.Na patelni podsmażamy cebulkę.Ja posypałam ją solą,lubczykiem i ziołowym pieprzem.Kiedy będzie już złotobrązowa, dodajemy do pestek słonecznika i ryżu.Całość jeszcze raz mieszamy, jak nam mało przypraw, to doprawiamy według uznania (sypnęłam odrobinkę kurkumy i curry celem uzyskania ładnego żółtawego koloru pasty). Traktujemy blenderem do uzyskania w miarę jednolitej masy.Na samym końcu dodajemy natkę pietruszki i mieszamy już łyżką. Gotowe :-) 



Mam nadzieję,że nie tylko mnie będzie smakowało :-)

Na zdrowie!


Brak komentarzy: