środa, 30 stycznia 2013

::Ziele nieśmiertelności Jiaogulan i... urodzinowe zyczenia::

Kolejny dzień odwilży. Śnieg skapitulował, tylko gdzieniegdzie jeszcze walczą o byt mizerne wysepki szarej papki ze śniegu,piachu i soli. To co wylazło spod śniegu ciekawe nie jest...od papierów, śmieci po inne takie nieprzyjemności. Dlatego zamiast patrzeć w dół, wybrałam górę, a tam nieśmiałe jak prawiczek słońce i proszę Państwa... wstążeczka tęczy! Tak, po raz pierwszy w tym roku miałam okazję dzisiaj ją zobaczyć  :-)  Chuda i cienka, zmarniała po zimie. Latem przytyje od słońca i ciepłego deszczu :-)


Dostałam wczoraj w prezencie ziele nieśmiertelności- Jiaogulan. Jak informuje naklejka na opakowaniu,zioło to nie pochodzi z uprawy, tylko z dziko rosnącego lasu. Ciekawe, ciekawe. Zlekceważyłam za pierwszym razem informację o sposobie przygotowania napoju, która podaje, że należy 1-3 gramy surowca zalać jedną szklanką wody i zaparzać 30 min. Ja wyszarpałam więcej niż 1-3 gramy, dużo więcej...efekt smakowy mnie powalił. GORZKIE jak cholera !!! Normalnie blech i fuj. Ale nie poddałam się, chcę być nieśmiertelna! ;-) Dzisiaj już pokornie zastosowałam się do zaleceń zalewając jedynie małą kępkę tego suszu.I co? Lepiej. O wiele lepiej, choć czuć lekką goryczkę, jednak dla mnie przyjemną. Nawet miodku nie dodałam. 



Jiaogulan (Gynostemma pentaphyllum) rośnie w południowych Chinach, ma właściwości harmonizujące wszystkie funkcje organizmu. To silnie działający przeciwutleniacz. Poprawia refleks, uspokaja, polecany jest na problemy z ciśnieniem, obniża poziom cholesterolu. Oprócz tego zwiększa wydolność mięśnia sercowego, chroni wątrobę przed trującymi substancjami. Dodaje także energii i sprzyja urodzie. 


WSKAZANIA I DZIAŁANIE:

- ochrona przeciwutleniająca (chroni DNA przed uszkodzeniem, zapobiega nowotworom oraz opóźnia proces starzenia się);
- reguluje ciśnienie krwi i poziom cholesterolu ( zapobiega miażdżycy i zawałowi serca);
- zwiększa wydolność serca (doskonały dla sportowców i osób aktywnych fizycznie);
- antydepresant (utrzymuje stan równowagi organizmu);
- reguluje poziom cukru we krwi;
- zwiększa wydolność układu oddechowego;
- poprawia przemianę materii;
- oczyszcza organizm.

DAWKOWANIE:

1-3 gramy surowca zalać 1 szklanką wrzącej wody i pozostawić pod przykryciem na 30 minut. Pić 3 x dziennie parząc za każdym razem świeżą herbatę. Stosowanie naturalnych produktów daje stopniowy, ale długotrwały efekt.

Przeciwwskazania to ciąża i karmienie piersią. Nie jest zalecany dla osób poniżej 18 lat i po przeszczepach oraz przyjmującym leki i zioła zmniejszające krzepliwość krwi. Dostępny jest formie dziko rosnących łodyg z domieszką liści o lekko gorzkim smaku. Więcej informacji o właściwościach tej rośliny można przeczytać w książce "China's Immortality Herb"- Michael Blumert.




Co do Nieśmiertelności...Jeżeli miałabym się stać nieśmiertelna, to tylko z jednym człowiekiem na Ziemi. Przyjemnie byłoby razem sobie w Wieczności nieśmiertelnieć  :-) 
Dzisiaj z okazji Urodzin mojego Męża wznoszę toast popijając Jiaogulan. Wspólnej ze mną nieśmiertelności Ci życzę, bo 100 lat to o wiele za mało Kochanie :-*

Brak komentarzy: